| Die neue Zenoah Platinum Benzin Motorenserie basiert auf den bewährten und zuverlässigen 20-80 ccm Zenoah-Motoren und wird jeden Benzinmotoren- Fan begeistern. Durch die Ausstattung mit einer elektronischen Zündung konnte das Motorengewicht erheblich reduziert und das Startverhalten verbessert werden. Durch die Verwendung von Kohlefaser und die Reduzierung unnötiger Aluminiumteile wiegen die Motoren zwischen 227 g und 652 g weniger als die ursprünglichen Zenoah- Entwicklungen.
Features
?Auf Zenoah basierende Motoren mit leichterem Start, weniger Gewicht und mehr Leistung ?Elektronische Zündung mit variablem Timing für einen leicht zu startenden, robusten und zuverlässigen Motor ?Speziell gefertigter grau eloxierter Luftschraubenmitnehmer ?Aluminium-Anlenkhebel für Starterklappe und Gas ?Betrieb der Zündanlage mit 4.8V?7.4V Li-Po ohne sperrige Zusatzteile ?Enthält leichgewichtige Schalldämpfer, speziell fürleiseren Betrieb gefertigt
Artikelnummer ZENEP80T Hersteller Zenoah Typ Benzinmotor Bohrung 40.5 mm Hubraum 31 mm Gewicht 2400 Drehzahl 1800-9000 Leistung / PS 6.0 PS @ 8000 U/min Propeller 2- Blatt 22 x 12 - 26 x 10; 3- Blatt 20 x 12 -21 x 12
Easy starts. Incredible fuel efficiency. Legendary Zenoah reliability. You?ll get it all, plus power to spare, with ZP electronic ignition engines. ZP engines share many of the core components Zenoah uses in their world famous magneto engines. And, like the magneto engines, they?re built for modelers who value dependability and ease of use above all else. What sets ZP engines apart is their sophisticated electronic ignition system that saves weight and makes hand starts easy. The system can be powered with everything from 4.8V Ni-Cd or Ni-MH packs to 2S 7.4V Li-Pos. No power regulators are required and the current draw is so low you?ll be able to use smaller capacity battery packs and save weight or go with bigger packs and enjoy more flights between charges. Because the electronic ignition system eliminates the need for magnetos or a PTO shaft, ZP engines are significantly lighter as well. This reduced weight coupled with their impressive torque numbers make it possible to achieve thrilling power-to-weight performance.
Key Features 4.8-7.4V LiPo ready electronic ignition with variable timing, no regulator needed All up weight savings of 23 ounces compared to a magneto style engine The proven and efficient ignition system only draws 450mAh, which allows for a smaller battery and longer flight times between charges Increased power band compared to magneto engines Aluminum carburetor arms for choke and throttle allows for easy servo hook up Custom machined prop drives with grey anodizing Lightweight mufflers included and purpose built for quieter operation
Fuel Type: Gas Cylinders: Twin Displacement: 4.88 cu. in. (80.00 cc) Cylinder Type: Ringed Nikasil plated HP: 7.4hp @ 7500 rpm Muffler Type: Custom Can mufflers (included) Fuel: 32:1 Gas/Oil Mix RPM Range: 1,800 - 10,000 Prop Range: 22 x 12 to 24 x 10 Benchmark Prop: 24 x 10 Mejzlik @ 6,800 Crankshaft Threads: M10 x 1.25 Muffler Weight: 5 oz (142 g) ea (x2) Engine (Only) Weight: 5.31 lbs (2.4 kg) Total Weight: 6.25 lbs (2.8 kg) Stroke: 1.22 in (31.0 mm) Bore: 1.60 in (40.5 mm) | |