Zenoah 38cc Benzinmotor m. E- Horizon ZENEP38

Lieferzeit 3-60 Wochen 3-60 Wochen
Art.Nr.: JSBZENEP38
GTIN/EAN: 605482062135
HAN: ZENEP38
Für weitere Informationen besuchen Sie bitte die Homepage zu diesem Artikel.
Diesen Artikel haben wir am 05.03.2012 in unseren Katalog aufgenommen.
341,99 EUR
inkl. 19 % MwSt. zzgl. Versandkosten

Zenoah 38cc Benzinmotor m. E- Horizon ZENEP38
 Die neue Zenoah Platinum Benzin Motorenserie basiert auf den bewährten und zuverlässigen 20-80 ccm Zenoah-Motoren und wird jeden Benzinmotoren- Fan begeistern. Durch die Ausstattung mit einer elektronischen Zündung konnte das Motorengewicht erheblich reduziert und das Startverhalten verbessert werden. Durch die Verwendung von Kohlefaser und die Reduzierung unnötiger Aluminiumteile wiegen die Motoren zwischen 227 g und 652 g weniger als die ursprünglichen Zenoah- Entwicklungen.

Features
?Auf Zenoah basierende Motoren mit leichterem Start, weniger Gewicht und mehr Leistung
?Elektronische Zündung mit variablem Timing für einen leicht zu startenden, robusten und zuverlässigen Motor
?Speziell gefertigter grau eloxierter Luftschraubenmitnehmer
?Aluminium-Anlenkhebel für Starterklappe und Gas
?Betrieb der Zündanlage mit 4.8V?7.4V Li-Po ohne sperrige Zusatzteile
?Enthält leichgewichtige Schalldämpfer, speziell fürleiseren Betrieb gefertigt

Artikelnummer ZENEP38
Hersteller Zenoah
Typ Benzinmotor
Bohrung 38 mm
Hubraum 33 mm
Gewicht 1400
Drehzahl 2100-9500
Leistung / PS 1.9 PS @ 8000 U/min
Propeller 19 x 10 - 21 x 8




Easy starts. Incredible fuel efficiency. Legendary Zenoah reliability. You?ll get it all, plus power to spare, with ZP electronic ignition engines. ZP engines share many of the core components Zenoah uses in their world famous magneto engines. And, like the magneto engines, they?re built for modelers who value dependability and ease of use above all else.
What sets ZP engines apart is their sophisticated electronic ignition system that saves weight and makes hand starts easy. The system can be powered with everything from 4.8V Ni-Cd or Ni-MH packs to 2S 7.4V Li-Pos. No power regulators are required and the current draw is so low you?ll be able to use smaller capacity battery packs and save weight or go with bigger packs and enjoy more flights between charges.
Because the electronic ignition system eliminates the need for magnetos or a PTO shaft, ZP engines are significantly lighter as well. This reduced weight coupled with their impressive torque numbers make it possible to achieve thrilling power-to-weight performance.

Key Features
4.8-7.4V LiPo ready electronic ignition with variable timing, no regulator needed
All up weight savings of 15 ounces compared to a magneto style engine
The proven and efficient ignition system only draws 450mAh, which allows for a smaller battery and longer flight times between charges
Increased power band compared to magneto engines
Aluminum carburetor arms for choke and throttle allows for easy servo hook up
Custom machined prop drives with grey anodizing
Lightweight mufflers included and purpose built for quieter operation

Fuel Type: Gas
Cylinders: Single
Displacement: 2.32 cu. in. (38.00 cc)
Cylinder Type: Ringed Nikasil Plated
HP: 2.6 at 7200
Fuel: 32:1 Gas/Oil Mix
RPM Range: 2,100 - 9,500
Prop Range: 16 x 8 - 18 x 10
Benchmark Prop: 18 x 10 APC @ 7,300
Crankshaft Threads: M8 x 1.25
Muffler Weight: 4.0oz (117g)
Engine (Only) Weight: 49.3oz (1.4 kg)
Total Weight: 57 oz (1.6kg)
Stroke: 1.30 in (33.0mm)
Bore: 1.50 in (38.0mm)
   

Wir empfehlen Ihnen noch folgende Produkte:

Zubehör

Ersatzteile